Thursday 13 January 2011

emansipasi kelongsong habuk.



           2011,umur dah meningkat...bukan makin ligat.cari sesuatu kegembiraan.tapi makin pening...nak gapai impian.makin tua,patutnya janggut dan misai gua dah macam taliban.tapi hormon tetap lembut..sejembut tiada kasihan nak jadi lebat.gua runsing dan hairan...gua bukan budak-budak lagi.walau hakikat menjaga kanak-kanak dalam rumah pabila siang menjadi taska adalah slip gaji gua..(jangan pelik,lelaki pun boleh jadi babysitter)

          gua tak tahu,mana silap gua.apa yang gua aturkan dalam hidup.selalu terbalik.gua produk mahasiswa yang gagal..gua bukan produk hasilan gomen untuk bekerja dan patuh arahan negara.tapi tak beerti gua langgar arahan gomen.gua tetap ikut.suh daftar mengundi.gua dah buat walaupun secara tak sengaja masa itu.gua masih musykil.gua begini untuk jadi apa?
      
         gua tak rasa gua makin tua,memikirkan sesuatu yang tetap.yang bila tiba akhir nanti.benda itu gua
akan ulang dan terus ulang lakukan.(macam posmen,cita-cita asal gua).gua masih katak bawah daun pisang.tiada perubahan.tak efektif untuk kedepan.tak ada benda tetap yang boleh yakinkan kekasih yang gua boleh jaga dia hingga akhir hayat.dah macam-macam benda gua buat.macam-macam list kaedah untuk gua teruskan hidup..adakah gua dilahirkan dengan tuah tiba-tiba datang bergolek?
menjadi bintang walau rupa gua kawah bulan? tak mustahil kan... kahkahkahkah.

       mungkin gua perlu buat satu misi.2011,gua kena cari benda baru yang gua tak pernah teroka.gua perlu laju lagi lawan arus.tingkatkan mental sebab bila gua lawan arus.tak ramai yang bersorak.semua pakat tengok gua gagal..gua kena kekalkan usaha.maintain.kurangkan kilogram.gua dah boleh fikir baik buruk..mana halal mana haram..gua kena 100% dengan zero sebelum jadi hero

        misi pertama.biar gua dengan partner gua sukses sukses sukses dalam bisnes baju.biar lambat.asalkan gua dan dia tak tahu maksud putus asa...gua akan tampar dia andai dia mengalah,dia akan terajang gua andai gua merungut....gua perlu ada strategi agar ada yang memandang kami.
jyeaaahh...dan gua..demi masa depan,dan masa depan siapa yang bakal jadi isteri gua.gua akan lebih menjadi manusia sedikit untuk 2011 ini,amin!

No comments:

Post a Comment