Saturday 8 January 2011

ini pengharapan aku,sebagai manusia yang ada cita dan keinginan..bukan sekadar angan-angan tapi realistik.seperti mereka,setiap insan ada kemahuan dan kepuasan masing-masing.bagi aku.andai aku dapat buat dan genggam perkara yang aku nyatakan ini.memang cukup bertuah aku dekat dunia ni.selagi ada daya,dengan cara sendiri.moga aku dapat benda ni satu persatu...


aku suka benda yang dah sukar didapati...
     andai orang gelak sebab aku kejarkan benda itu,SENYUM SAHAJA



jenis ni nak bawak anak berjalan.. andai tiada macam ni,berdekat dan ada kaitan macam ni pun boleh...










  Ini seronok,naik dengan kawan-kawan.ketawa riang dalam  roadtrip seluruh tanah air..kita mesti naik ni geng!!!







dekat malaysia,mods ramai.tapi rocker bermotor kurang.
        ada pun orang-orang sepi yang naik
orang-orang muda tak minat.tapi aku.john lennon kata...
im not a mods,not a rocker..im mocker!




 aku jarang memilih kawan ada yang pernah kata aku rasis sikit dan hanya berbual dengan 
orang yang dunia aku sahaja.tapi,siapa tak pernah berbual dengan aku lagi.macam mana nak tahu kan? try la.aku campur semua orang...dan aku selalu kutuk sesetengah orang.. ;)




  dapat semua kepala kawan aku macam ni,indah!




 kadang-kadang,orang tetap kata sampai bila begini...
          dah benda ni saja aku reti,nak ubah macam mana...



aku suka mengembara,tapi sejujurnya.aku bukan golongan berduit nak melancong ke tempat mahal ataupun hanya untuk membeli dadah.aku sukakan tempat yang peradabannya sukar diramal.aneh,mistik dan pengamen mereka begitu cool...dan selalunya najis akan hinggap di kawasan najis juga....



peace paradise..
      ganja dan marlboro,
             serta gadis lincah!




 tempat kapitalis yang ni saja betul-betul aku nak redah juga...
    tempat lain itu,bali,bandung,hanoi,goa,havana,fallujah,rio de janeiro
         vienna,santiago,helsinki,carnaby(off course),colombo,damascus,makkah,
   madinah,baitulmaqdis,kingston dan heaven!

            kenapa aku tak memilih paris? milan? monte carlo?
                tokyo? vegas? dan arab bangang kaya lain...
                       

aku harapkan,aku memilikinya juga..hobi? boleh la kalau kata begitu..sebab seni itu tiada penamat ceritanya...dan moga aku mampu jadi 1 dalam sejuta..insyaallah.





 hehehehehehehehehehehhehehe


  suatu hari nanti,moga atas izinkan...
                 buat kenangan bahawa aku pernah keluarkan
        secebis sampah komersial...



kadang-kadang,pernah terpikir gak..nak pertahankan hak yang pasti...memang la aku kidal disesetengah rembatan..tapi orang tak pernah hargai..


revolusi  tidak akan berhenti,penganti akan tetap silih kedepan itu janji.



 ini kewajipan kita..seruan dipanggil,bersedia sahaja..
    nak atau tidak,agama itu teratas dari bangsa...


pekerjaan? aku suka cabaran...dan sebelum kawin,atau aku mati tak kawin..biarlah aku ada satu tanda buat tinggal kat malaysia ni...


                                                                  
kedai rock n roll pasti! ;)





dan...aku rasakan..semua orang,andai diberi peluang la kan..mahukan ini..ada benda nak disebut bila dah tiada nanti....




     tidak kisah la nama disebut sebagai pengkhianat negara pun.  orang-orang zaman moden nanti lagi cerdik dan berakal...




dan,aku perlukan usaha untuk semua ini...amin!


No comments:

Post a Comment