Wednesday 16 February 2011

aku hooligans,casuals atau ultras?



                bolasepak,tanpa fan.macam ada sesuatu yang tak kena.tak lengkap dan nampak janggal.fan merupakan nadi utama dalam setiap gerakan kelab atau negara.fenomena di malaysia? kurang nak katakan kesetiaan tu boleh nampak.lebih ramai yang setia layan liga luar.cuma,sejak akhir-akhir ni. ultras mula kelihatan dalam liga kita.gua tak nak cakap lebih pasal ultras.yang gua boleh cakap.gua tabik mereka dari jauh.mampu berdiri dan menyanyi.kadang-kadang,gua perasan ultras ni cam tak tengok bola pun ada..lebih kepada menyanyi dan aksi-aksi yang buatkan penonton tertarik nak tengok mereka lagi dekat..bagi gua,gua ada cara sendiri nak nyatakan sokongan gua kat team kesayangan gua.dan jujur,idelogi ultras dengan gua.memang jauh panggang dari api.gua datang dari jauh,nak tengok bola jugak..cuma bagi gua.ultras ni bagus sebagai penyeri.andai kata gua hooligans? where my rival? gua tak nampak pun.sebab dimana-mana kita bersaudara..hahahaahaha.. dengan rela hati.gua mengaku gua casuals... ;)

No comments:

Post a Comment