Tuesday 8 March 2011

asalkan bikin untung.




                            selalu gua terfikir,adakah pemuda seperti gua.mempunyai semangat nasionalis yang tinggi,atau sekadar menanam tebu dibibir..ikut had umur,budak-budak dalam lingkungan baya gua selalunya..lebih fokus kepada kerjaya dan masa depan.ada segelintir malaun-malaun still buat bodoh dalam usia begini.habiskan sisa pasca remaja dengan perkara yang berjimba-jimba.gua terfikir,jika pilihan raya terjadi tahun ni.ada tak baya gua yang bertanding dalam pilihan raya? tak kisah la jadi politikus mana-mana parti.ada ke? apa yang mereka perjuangkan? .bagi gua,politikus banyak celaka la..sembang pup pap pup pap.janji itu janji ini.sumbat mulut dengan duit.senyap masing-masing.gua selalu terfikir.kenapa bila nak election,nak dekat tu baru kemudahan banyak diperbaiki? jimbet betul.dulu masa mintak penyelenggaraan.bukan main susah.kena jumpa orang atas la.nak sign itu ini lah.nak election.sampai pasu-pasu bunga rumah orang ditabur tar turap jalan terus.gua malas nak fikir,sebab kalau gua fikir lebih-lebih.nanti gua nak tertidur.yang gua tau.gua ingat lagi..dulu gua pernah amik side job pasang poster dengan gantung bendera.masyuk..jalan sana sini.semua sponsor..sebenarnya,jujur gua akui.banyak bangsa gua utamakan duit.ada duit,bikin untung.semua jalan..bangsa gua ada sikit sifat licik.dan mempunyai 2 hati.luar cakap lain,dalam cakap lain.berlapis-lapis muka punya perangai.gua ulas banyak-banyak pun tak guna.baik gua cari idea buat karya masterpiece.lagi berguna.. tidur sebentar.chow!

No comments:

Post a Comment