Friday 12 August 2011

diari ramadan kulu..



lepas sahur,semasa alam kanak-kanak.adalah benda paling best.tak macam sekarang,lepas sahur.solat.on9..tak membina langsung!

masa dulu,lepas sahur,sarung baju melayu,sarung tarbus terus gerak.singgah umah membe satu persatu.jalan kaki  ramai2 p surau.masa tu xde fixie,budak2 umur aku pakai basikal jipang.paling kaya sikit.bwk bmx takpun mountain bike.tu dah kira power dah.

azan,solat macam biasa.tapi tengok time gak.ada masa imam tempat gua steady baca surah panjang lebor.kami budak2 bukan larat sangat nak khusyuk.ada yang main cucuk bntot la.lempar tarbus la.breakdance kt port blakang(era tu,too phat ngah meletup dgn lagu anak ayam).bila imam cm slow,cpt2 niat solat subuh.follow imam.still ada lagi tgn budak2 menjalar duk main korek2 pungkoq!

imam bagi salam dekat tahiyat akhir,kadang2 kami punya salam lagi fast.angkat kaki terus cabut..bukan balik rumah.tapi lepak taman.

macam2 aku buat masa kecik.dulu,masa duduk rumah lama.ada sekumpulan apek tua dgn nyonya subuh2 buat  senaman dorang.aku tak tahu apa nama senaman dorang.siap ada pedang palsu bagai.kami panggil tai chi je..siap ada sound radio lagi(kira,orang cina dh buat dulu dari poco2 mak2 slalu training pagi2).kami suka kacau!  selalu lepas terawih.memang ada perang mercun.tapi aku ngan budak2 jarang nak perabihkan sekaligus.simpan untuk sahur.itu yang melibas-libas pedang palsu dorang terkejut kena mercun..

paling best,nak balik.selalu kami ada sasaran.rumah mana nak aim.kami ada target,selalu cari rumah yang ada anjing besor2.sedap kacau.main tekan2 loceng.nyorok! kalau owner tak keluar.kami lempar mercun.itu yang bunyi alarm rumah satu taman dengor..lintang pukang lari.kadang2,mercun habis.kami boring.subuh2 tak dapat kejutkan org pergi kerja.kami  crik rumah2 yang slalu ampaian spender jarang nk kutip mlm2.kami curi.. byk stok dulu.. bra,spender.ntah sapa2 punya lagi ntah.curi letak dalam peti surat umah orang lain pulak.benda ni boleh dikira gila sex ke?


jadi pocong di bulan ramadan.dah bosan. risiko dia tinggi.. sebab pernah buat sekali.ada mamat terkejut sampai nak masuk longkang..subuh di bulan ramadan.memang best! macam2 aku buat.,.tapi aku lupa. -:- sayang betul.memori aku tak bagus sangat...tunggu idea datang balik n teringat mana yg mampu. :P






P/s:dalam banyak2 part nakal time subuh di bulan ramadan.part member berak dalam payung masa operasi selidik pejabat skolah agama paling aku ingt sampai mati..dia tak tahan sangat.berak dalam payung.lepastu payung  tudibakar.hahahhahaha,tu paling power punya sakai  kami buat.bau dia xusah cerita.bayangkan taik manusia fresh yang cair.dibakar.. cuba korang try.bau dia masa tu.aku xjadi puasa terus!

No comments:

Post a Comment