Saturday 13 August 2011

diari ramadan kulu..




puasa,waktu tengah hari.adalah getir.budak macam aku,selalu sangkut bila  situasi tegang ni.sekolah dengan jalan kaki yang boleh tahan jauh(basikal jahanam).waktu panas.memang mencabar..family aku berniaga dulu.masa bulan ramadan.memang syok! buka dengan peniaga lain,kongsi2 makanan( selalu lauk kami jual dah clear).bulan puasa beri kitorang rezeki lebih.

waktu siang di ramadan.selain pergi sekolah balik sekolah.yang lain aku tidur! sebab aku malam  aktif.paling kuat,kalau terjaga siang.pergi cc main ragnarok takpun gunbound.kalau duit tak ada,aku pergi main kuda dengan babi pusing.cari duit lebih..

dulu,mercun senang dapat.dekat bazar macam2 jenis ada.jual open..pergi bazar,bukan beli makanan.beli mercun sambil cuci2 mata tengok pungkoq pompuan.tu benda best aku suka buat..hari2 beli mercun.bakar duit!

aktiviti siang,kalau tak tidur dan pergi cc.lepak rumah member.part tu pun best gak.bila kumpul ramai2,mula la buat aktiviti bangang nak lari dari puasa.main bola dalm rumah lah.main wrestling lah.habis banyak pasu bunga dengan hiasan duk pecah..jujur,aku banyak menipu time puasa kecik2..aku rasa,aku tak pernah full..puasa aku penuh dengan air paip surau.

dulu,budak2 geng aku xde ps,gadjet2 canggih yang orang kata.smbil nk berbuka.boleh habiskan masa..sbb kitorang xde benda2 ni semua.memang padang la jawabnya bila petang.main bola,main kejar2,baling selipar,konda kondi.semua bedal.masing2 fresh! dah boleh agak dah puasa ke tak masa tu.nak dekat buka,muka2 ni la yang dah get ready duduk depan meja dengan gaya penuh letih.petang2 di ramadan,tak berapa syok.ni masa kecil.sebelum zaman hostel dengan rumah sewa lagi.hehehe.zaman tu lagi mengancam!

No comments:

Post a Comment