Saturday 8 January 2011

aku abnormal




 salam semua,di malaysia tercinta.kalau kita renang lawan arus.orang akan pandang pelik dan mungkin sedikit jelik sebab kita menentang peraturan.jika kita bangsa melayu terutamananya..benda itu lagilah menjadi akta atau hukum bangsa bahawa mereka yang menentang arus,tidak ikut kata-kata veteran,selalu adalah golongan yang cuba mengubah keadaan dan tidak akan diterima.kita patuh kepada yang lagi atas.dilawan beerti pengkhianat.maka,sebagai seorang yang setia.kita menyusur saja jalan yang dah ditetapkan berabad oleh segala nenek moyang...aku? tetap menyusur arus juga,sebab pesan orang tua macam daulat kalau tidak dituruti.maka jadilah aku seorang yang mencari dan terus mencari jiwa sendiri.apabila pemikiran kita terlebih ke depan,seperti aku guna enjin rotary dan yang lain masih guna cam pro..maka kita akan ditegur,patah balik belakang,biar sama-sama saing.orang biasa,taraf biar sama.dah nama jiwa muda,kalau tidak dilanggar.tetap mencari di juga jawapan.. ahhh! gua penat pakai bahasa baku.back to urban ayam balik. bukan orang amik kisah pun apa yang aku tulis.sebab apa? sebabnya..aku selalu merepek kat faceboobs wall..ntah pape kata2 yang kluor dari mulot aku.orang kata aku sedikit liar dalam kata2..aku terlalu nganjing org sangat..budak hingusan berkata2,perangai dia pun teruk..hehehe,anda rasa betol,sokonglah mereka...sebab itu aku ada 2 panggilan,, soh chai dan kulu... buruk kan nama uh? soh chai pun mean dalam bahasa melayu si bodoh..ah hentam la...panggil la ape2 pun..aku tetap mcm ni..tapi nak kata mcm trademark slalu orang2 tipikal ckp ada aku kisah? .. xleh juga laa.kena kisah gak,kita malaysia..majoriti pegang kuasa.kang mula timbul anti kulu kt faceboobs.. bahaya la..kena banned ngan PUM pun cukup la..aku budak kecik..hahaha,cakap main lepas..kat laman sosial.. terlalu diri sendiri orang benci,lainlah aku wanita..ada rupa,pastu buat 2nd acount fanpage...mereka ckp mcm2 pun org like,cter ngah drive smbil mkn goreng pisang pun org suka..kalo aku buat cm 2...lgik buat org menyampah ler..tak daya deh teman kalo rupe cenggini...memang kene tingge je ler ngan peredaran masa..jadi,aku kurang la sejak itu berkurang ajar sesama insan yang lain di ruangan sosial..cuba jadi `manusia' yang berpura2 minat armani,calvin klien,zarah dan brand2 lain...kalo aku byk harta,aku pun turut pakai kot..pastu pose snap pic kt tandas atau mana2 lobi di lumpur kuala dengan beg zara.. style x ak cm 2? haha. ramai kot org cm 2..xkan gua nk kne cop abnormal lgik..ckp sowng2,smbang muzik sowng2,politik,hiburan,tamadun sowng2... penat la...baya2 aku smua xnk dengar...kdang2 mcm ckp sowng2 je...yang mendengar pun.. sebab jage hati...hehehe(gua  tau 2 geng ;p )  maka dengan segala kata penglipurlaranya.. aku akan try jadi baik kt laman sosial..try la percaya kat aku! hehe..kalo aku nak sembang benda2 berat pun..aku nak luahkan kat laut,pokok,kucing aku dan angin je...sebab dorang senyap je..aku pidato la depan mereka..kire cakap sowng2 la...2 mmg btol abnormal la..xpun aku luahkan kat kertas or blog niy je..nak bace,bace la...xnk xpe.. just share je kt FB je..lagipun aku rase,bahasa aku mudah difahami..nak kate buat sajak ke,puisi ke..xpndai la..cuma,men tulis je..kita istemewa,yang atas cipta kita dengan cukup sempurna..masing2 ada bakat sendiri...nk luahkan...luahkan je ape yg dirase..ikut cara msing2..nk luahkan kt sapa atau dimana..mungkin perlukan sedikit keberanian kalo nk luah secara umum.. tahan dengan sedikt kata nista..sebab,kadang2.. orang tegur 2 bagos...baru kite leh tengok indeks prestasi kita..ada gak org bg pembakar lemak semangat.. go on kulu,i know one day u will be a great man...pedulikan orang kata..ko ada potensi...aishhh..2 puji ke down uh...semua orang kata,aku terima.aku abnormal,kalo manusia biasa..msti la terase dan stop semua niy.finish.. tapi aku? xkot.. redah je...guna segala otot n kekuatan mental untuk terus berdiri.cuma lebih alert n jage sensitiviti semua gak la...gua bukan perkasa maa,,ada back up kalo kena ugut...sowang2 juga..ideologi pun org xtrime.memerhati je tunggang langgang dunia..sebab aku percaya.. suatu hari nanti.. aku akan R.A.M.P.A.S. jiwa anak2 muda dengan cara aku sendiri..mungkin amik masa yg lama..insyaallah,moga tuhan tak tutup akal aku untuk ku luahkan atau lumpuhkan tanganku untuk ku menulis...suatu hari nanti, harap manusia-manusia abnormal kat tanah ini akan ada orang yang mula sedar.. amin.

No comments:

Post a Comment