Saturday 8 January 2011

hobi aku?

salam kawan-kawan,saya sebenarnya tak reti sangat nak bercerita pasal diri saya secara terbuka,lagipun tak ramai pun yang nak membacanya..nak update hari-hari apa yang saya buat..terpijak taik pun tidak akan saya nak ceritakan..tak reti sangat benda-benda macam tu..lagipun,takkan semua benda kita nak kongsi bersama hari-hari...boxer tercirit di SEMUA house,pastu buang letak dalam tempat flush.. aissshh,,segan pula rasanya kalau begitu.saya cuma tau,apa yang terkeluar nak meleleh kat otak saya niy.cepat-cepat saya amik laptop tumpahkannya kat page...masa itu magis bergelegak dengan panas,jadi kena cepat-cepat tuang...kalau tak,sekerat jalan je pengembaraan...kalau cecah box office..memang saya akan buat episod per episod..macam saluran televisyen yang selalu buat...filem dirungkaikan lagi ke dalam drama...selalu orang kata..orang yang suka buat ayat-ayat halus,puisi ke,sajak ke jiwa mereka halus.. hidup terpencil,naif dan jauh dari perhatian orang ramai..bagi saya,kalau kita itu dah memang pandai menulis..dekat jamban pun ilham boleh sampai..macam saya,saya tiada kereta..maka kenderaan rasmi saya ialah superbike apirilia yang diberi nama `taufan'..radio tiada kat superbike,jadi  bila menempuh perjalanan panjang..buka wisor helmet MS besar-besar (curi kat pkns s.alam)..nyanyi atau berkata kuat-kuat..sambil melawan angin..  itu petua juga ye kalau anda nak suara merdu.dari situ idea pun boleh datang mencurah-curah..masa hujan turun,berhenti tepi jalan..tengok sekeliling.. mungkin serangkap dua keping pantun atau gurindam boleh tercipta..kita semua ada bakat masing-masing.tiada yang tidak istemewa dalam diri kita.semua kacak,semua menawan.tiada yang hina di sisi yang berkuasa..tahu olahkan,luahkan saja..dan jangan sesekali pandang enteng kat orang-orang gila yang makan sampah atau cakap sendirian.ada sebab mereka demikian,saya pun selalu juga cakap keseorangan..bayangkan saya kapten dalam saving private ryan,penuip saksofon di madison square garden,pengutip bola di stamford bridge,krew muzik di fuji rock fest..semua pernah terlintas di kepala saya.. angan-angan kan..dari tido je..baik berangan.kembangkan watak itu.ubah sikit-sikit..nak kata kawan ramai itu,tak adalah la sangat.siapa yang tegur saya,saya anggap kawan je.walaupun nak pinjam lighter..tak kira bangsa atau asal usul kalau nak berkawan,yang penting boleh tambah pengalaman..alamak,game gua dah start..sambung nanti ye.... keep the blues fly flying high!

No comments:

Post a Comment