Saturday 19 March 2011

antara kau,dia dan cinta




Oh benarkah

Apa yang dikata
Cinta boleh berubah bagi
Ada cinta buta
Ada cinta cinta
Ada cinta sehidup semati



Cinta ku kini
Hanyalah satu
Pada Ia Yang Maha Kuasa
Pencipta alam
Yang luas terbentang
Tiada bandingan



Ku meniti jalan yang benar
Ku memuji alam semesata
Ku mengharung lautan luas
Bagai burung terbang melayang



Inikah dia
Cinta sejati
Cinta hamba pada Yang Esa
Sungguh murni
Sungguh suci
Pada Mu oh Tuhan ku


   cinta memang enak,dari sekeping hati ke sekeping hati.dicantum dalam pelbagai cara dan teknik yang diolah dalam sesuatu landskap.landskap itu permulaan dari sebuah kertas kosong.yang dicoret,mula dilakar satu persatu ikut memori yang tercipta.hero dan heroin,romeo dan juliet,william dan kate.pelbagai lagi jenis epik cinta pernah berlaku dan kita rasa.kita mengambarkan keadaan yang indah,yang kita bayangkan cinta adalah aksi dimana penyatuan hati mula buatkan kita khayal.kasih sayang,jujur,tolak ansur dan cara interaksi.sampai ada terkhilaf.yang kita lupa kita perlu banyak jaga hati pihak yang lain..

  
  sesuatu yang gua pernah rasa,dan anda pernah rasa.dimana bila penghujung aksi,kita diulit duka.kita putus.kasih yang tak sampai.sesuatu hal yang buat kita jadi gila....kita cari kawan,cari family.untuk hiburkan hati.yang bila suatu masa dulu.kita silap ada humban mereka jauh sedikit.kita letakkan kekasih kita itu nombor satu.maaf,situasi ini boleh buatkan kita rasa serba salah.gua paham mereka yang bagi hati dekat kekasih macam mana perasaan berbelah bahagi ni...


  menasihati dan membebel kepada mereka yang putus asmara ni.umpama kita bercakap dengan pantulan bertalu-talu.kita bersyarah bagai penuh etika sedangkan hakikatnya,bila kita terkena...teman akan mengunakan konsep yang sama dan ayat ulangan untuk memujuk hati kita yang lara..benda berulang.hari ni aku kena,sok turn kau.sampai la kita jumpa cinta kita yang akhir.kitar hidup yang boleh memakan masa kepada pencinta jujur dan kitar lengkap buat pencinta tegar...ada dua personaliti....


  asal gua macam nak jadi hero sembang hal cinta? gua noob yang selalu loser dan kena game..take it or leave it.gua bohsia versi lelaki.menerima cinta gadis..memberi hati dan kena slap slap slap lalu chow..satu hal yang gua terfikir.adakah gua patut mencuba menyerah hati ini kepada sejenis? yang past storynya... sering terjadi dekat gadis yang kena bang bang boom kaw-kaw..sampai terduduk tak terbangun akibat khianat lelaki.lalu disambut jantan jadian...pling!,new chapter begin... the woman make in love with woman.dua jenis jantina sama mempunyai lembah dingin yang dikelilingi sedikit malar tropika hutan hijau buat penambah cantik markas sensitifnya.golongan yang lebih memahami wanita,tau cara layan wanita dari pria-pria perobek takungan indah.


  membesar,bangun dan make a new thing.menyerahkan hati 100% adalah loser.beri sedikit untuk diri sendiri.buat prepare apa-apa terjadi...but,jangan lebih bila ada yang tengah terluka.sebab kita bukan berada dekat tempatnya...ini proses kita mengenal hidup.apa kita lakarkan dalam hayat kita.tujuan untuk apa kita rasa cinta dan apa modus operandi kita berasa luka bila kecewa..dengan keadaan gua yang mungkin tersilap tahun lagi.gua dah tak mampu nak cari gadis yang sudi bukak sampul surat ayat berbunga sambil letak bedak enchantuer(betul tak betul eja sorry).yang lihat dari hati baru rupa...zaman serba pantas..sedikit harta,gaya tingkah saja yang buat gadis boleh tertarik.come on,perempuan mana nak hidup susah.(situasi untuk mereka yang tinggal dan grew up dibandar dan pendidikan level PHD).
bagai masuk jerangkap samar andai ada gadis yang sudi begitu.life nomad,ada nasi makan dan asal bertutup itu pakaian.jangan terlalu laila.menerima majnun sebegitu.sila fikirkan masa depan anda...jangan cari lelaki yang hanya tulis angan dikertas.tapi  realisasikan di bantal..please... mintak pergi menjauh dari LELAKI INI.



  

No comments:

Post a Comment