Friday 17 June 2011

aku sedikit layu.






                        gua tak gemar,buat apa yang orang biasa buat.walaupun gua tahu.benda tu best,dan benda tu mendatangkan keseronokan melampau.gua tak universal.tak semua genre muzik masuk di halwa telinga.gua lagi suka balada dari screamo,gua lagi suka messy dari metroseksual.gua lagi suka cendol dari cappucino.gua suka backpacker dari honeymoon.gua lagi suka melancap dari henjut berdua..

                        gua ada satu persekitaran.dimana gua ada kawan dalam sub tertentu.kawan gelak lain,kawan politik lain,kawan bola lain.semua tak sama..jadinya,kawan gua ramai..dan pelbagai jenis telatah gua jumpa.benda itu syok,tambah kenalan.tambah pengalaman.kita tak boleh rasis or duduk dalam satu kelompok yang sekumpulan buat benda sama.kawan gua pekida,tak akan gua nak join pekida? gua tak cukup suci dan kadang mandi wajib pun pernah terlajak 4 5 hari baru mandi lepas melakukan senggama tangan.gua sendiri tak tulen melayu.jadi buat apa gua join perkasa..?? sebab luaran gua,gua masih pakai apa orang barat guna.hari raya pun masih bersarung seluar jeans.bagaimana gua nak jadi true melayu..gua bukan malu nak mengaku melayu.cuma gua segan sebab gua terkadang agak lari jauh dari menjadi lelaki melayu.tak bermakna gua langgar segala adat dan cara melayu..cuma keliling gua,gua rasa jelik bila melihat yang terlebih melayu dan berpersatuan segala macam.tapi kurang menjadi contoh dan teladan yang baik.gua masih hormat pada orang lama.cuma apabila keterbukaan tidak menjadi had.benda jadi macam main-main dan senang diguna pakai .macam malaysia jugak lah.mengisytiharkan sebagai negara islam.tapi? yang asas pun masih tidak terbela...sebagai loser,biar orang-orang besar settlekan masalah dalaman negara.gua kalau pung pang tulis macam-macam fakta,tak akan didengar pun.kita buat rilek,sembang humor lagi better..

No comments:

Post a Comment